fredag 13 december 2013

Sjalen Karusell materialpaket och beskrivning


Jag vet att många väntar på min webbshop och på sjalen ”Karusell” Nu är mönstret färdigt och i väntan på att webbshopen skall öppna erbjuder jag materialpaket till sjalen här på bloggen. jag har plockat ihop paket som jag tycker är fina och jag hoppas du kan hitta någon du gillar
I varje paket ingår: Beskrivning, 100gram Filisilk, ett mjukt och stiligt garn med vackert fall. Filisilk är spunnet i Tyskland av Atelier Zitron och handfärgat av mig. Material sammansättning 70% merino och 30% silke.  Garnets sträcknng är 600m/100gr och man stickar karusellen med stickor 3,5. Dessutom finns 12 gram garn till sjalens uddkant och glaspärlor som är 6mm stora och runda. Det går åt 100 pärlor till en sjal.

Priset för paketet är 310 kronor plus porto 36 kronor = 346 kronor
Tar emot beställningarna i turordning.
Maila till hej@tantkofta.se om du önskar beställa något paket så kommer ett svar om hur du går tillväga med insättning av pengar på bankkonto. Jag tar emot beställningarna i turordning.

















Följande paket finns att välja mellan:

Såld 1.Vårgrönt garn m. kant i himmelsblått och genomskinliga turkosa pärlor
Såld 2. Svalt skogsgrönt garn m. saffransgul kant och frostade pärlor
Såld 3. Knalligt vårgrönt garn m. nyponrosrosa kant och frostade pärlor
Såld 4. Varmt skogsgrönt garn m. blekt lackröd kant och blommiga millefiori pärlor i många färger
       Såld 5. Engelskt rött garn m. varmgrön kant och genomskinliga pärlor
Såld 6. Milt rostrött garn m. mellanblå kant och frostade koboltblå pärlor
såld 7. Mjukt rött garn m. vit kant och genomskinliga facettslipade pärlor
Såld 8. Jeansblått garn m. milt röd kant och genomskinliga auberginfärgade pärlor
Såld 9. Mörkgrått garn m. nyponrosrosa kant och knallrosa pärlor med krackelering
Såld 10. Mellanblått garn m. nyponrsrosa kant och facettslipade genomskinliga pärlor
Såld 11. Bläckblått garn m. saffransgul kant och klara koboltfärgade pärlor
Såld 12. Grått garn m. svart kant och blommiga millefiori pärlor i många färger.
Såld 13. Blågrått garn med svart kant och honungsfärgade pärlor frostade och klara
Såld 14. Ljusare blågrått garn m. Himmelsblå kant och frostade ljusblå pärlor
Såld 15. Mörkgrått garn m. Milt röd kant och svarta pärlor
sålt 16. Mörkgrått garn m. Orange kant och lingonröda pärlor
Såld 17. Dovt petrolgrått garn m. Milt röd kant och genomskinliga röda pärlor


Om du enbart vill beställa beskrivningen finns den tillgänglig i pappersformat och kostar 50 kronor plus 10 kronor i porto = 60 kronor
Med hej fr. Tant Kofta
Ps. Efter helgerna färgar jag upp nytt garn igen och då blir det webbshop ds.

3 kommentarer:

Mamma Mia sa...

I en ganska färgfattig årstid så har du hittat färgen mitt i prick. Stenmossa och mossgrönt i sjal, på en och samma bild. Jätte fint!

Anonym sa...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get
set up? I'm assuming having a blog likke yours would cost a pretty penny?
I'm not very web savvy so I'm not 100% certain. Any tips
or advice would be greatly appreciated. Kudos

Feel free to surf to my blog Clash Of Clans Cheats

Anonym sa...

Hej! Jag har börjat sticka Karusellen och undrar vad du menar med "(ta bort kursivering)" på rad 6?
Kristina:)