söndag 10 februari 2013

Här är sjalen "Klippkort"

Som jag har glatt mig åt alla fantastiska namnförslag och alla fina och finurliga beskrivningar om varför sjalen skall heta just så! Alla namn är samlade både i min dator och i mitt hjärta. Så här gick vi tillväga när plockade fram vinnarnamnet som är "Klippkort". Först samlades alla namn i ett dokument i bokstavsordning. Så valde jag och en av mina döttrar ut 10 favoriter var när det var gjort var det två namnförslag som vi gillade båda två. Min andra tjej fick sen avgöra vilket av de två som var det hon tyckte passade bäst. Valet stod mellan Meccano och Klippkort. "Klippkort är mera Tant kofta" stod det i ett sms från henne och så är det nog, Viola är en klok tjej.
Vinnaren i tävlingen är Cecilia i stickgruppen Garnglada. 
Cecilia får välja garn i valfri färg till en "klippkort" sjal som tack för det roliga och passande förslaget.

Så är det 10 som vunnit stickbeskrivningen till sjalen, det valdes ut via en slumpgenerator och det blev följande personer:

  1. Ullhärvan - Carin Aschan
  2. Bingestickorna - Eva i Varberg
  3. Nettan i Finspång
  4. Lillemor i Hummelsta
  5. Brita Widegren i Stavsjö
  6. Christel Olsson från Skåne
  7. Christina från Munkedal
  8. Liisa i Väse 
  9. Lea från Göteborg
  10. och Laila som jag inte vet var hon bor.

Hör gärna av er till mig: hej@tantkofta.se när ni läser detta.
Allt gott och många tack till alla!
Från Lotta - Tant Kofta

8 kommentarer:

Linda sa...

Vilket bra namn! Grattis till alla som vann!

maja sa...

grattis till vinnaren. Jag får hoppas på vinst en annan gång

Susilull sa...

Kul familjeprojekt med namn-röstningen! Meccano såg jag i kommentarer och gillade skarpt, Klippkort har jag inte sett - men passar det med! Grattis till Cecilia och övriga vinnare!

P.s stickar i "dina" garner nu, blir verkligen glad av färgerna!

eddy sa...

å vilket supermysigt namn! klart att det är ett klippkort ju! kram från eddy

Marifetane hobi sa...

Yeşil çok güzel çok şık eline sağlık arkadaş iyi pazarlar.

Misemor sa...

Gratulerer til vinnerne. =)
Det var et bra navn! Solid!
Ha ei flott uke.
Give-away pågående hos meg.
Hilsen Tone B.

Cecilia sa...

Så roligt att mitt förslag får ge namn åt din vackra sjal! Jag blev så glad när jag såg din kommentar i ett inlägg.

Och tack för din fina blogg som ger så mycket stick- och naturinspiration! Jag brukar ta en kvällsrunda till din och Dödergöks innan jag stänger ner datorn för kvällen.

Anonym sa...

Vad kul att läsa att Christel Olsson från Skåne vunnit, men amtidigt trist att inse att de inte var jag :)

/Christel Olsson Skåning