tisdag 25 december 2012

God fortsättning!

Igår monterade jag min julstrumpa och den blev till Sven mitt lilla barnbarn. 
När jag tvättat min strumpa var jag först väldigt besviken på mig själv och tänkte att jag skulle handvalkat istället, men nu känns den fin ändå. I maskinvalkningen försvann effekterna med åsar som jag stickat in i ränderna, HÄR ser du hur det såg ut innan valkning.
Jag har stickat med olika tvåtrådiga garner av som är spunna av ull från Nordiska fårrer och de filtar ofta mer än ull från Nya Zeeland (Kampes och Klippans ullgarn spinns av ull därifrån) och Sydamerika. Jag stickade av silvergrått klassiskt ullgarn från Filmakeriet, Rauma Gammelserie, lönspunnen pälsull och Brittisk tweed  fr. Rowan. Stort tack till Tålamodspåsen - EvaLotta för en fin kalender!
Vi har en fin jul, det är kul att vara med och fira med Sven och i år har granen klätts med pynt av plast för att bli mer leksäker. Vi har kulor och kottar spridda över huset på ett trivsamt vis.
God fortsättning till alla! Hälsar Tant Kofta
Ds. Om hjärtat, det har jag format ur ett slånbärsskott med två grenar som växte i rabatten. Väldigt fint i början men efter något år började det dyka upp rotskott på alltför många ställen i rabatten. Då klipptes den av och torkades till en väggdekoration och rabbatten fick grävas om ds.

5 kommentarer:

Monica sa...

Julen blir så mycket mer när det finns småttingar med i bilden. :-)

Mina börjar bli så stora nu 8 och 9 år 2013...och två över 20 år. Men stickade alster tycker alla åldrar om.
Ha en fortsatt trevlig vecka :-)

Mia stickar sa...

Så fin strumpan blev! Det är nåt visst att få fira med små barn igen, mina två små är hemma i norr nu!

Sunna sa...

Ha en riktigt god fortsättning och ett underbart årsslut

Anonym sa...

Önskar dig ett Gott slut o ett riktigt Gott Nytt År!

Kram från TINA

Zandra sa...

Gott nytt 2013!