fredag 6 juli 2012

I morgon är det "Öppen Koffert"

Nu är det dags igen, i morgon är det öppen koffert i mitt växthus mellan 10 och 14.
 Lite nyheter har kommit in, ett spännande hälsogarn från Peru i fyra naturfäger.
 Om du har lust kan du sticka dig ett par muddar med blad, mönster ingår vid köp av garn.
 Under senaste tiden har jag sysslat mycket med naturfärgat så med de två sista bilderna vill jag visa att det finns färgat garn också. Kanske vill du sticka prinsesstårtevantar?
Eller en stor "tre räta och en avig" i mjuk superkvalitet? Jag har plockat ihop set i många olika nyanser och har nu dessutom fått hem det efterlängtade possumgarnet så du kan sticka en naturfärgad om du har lust.
Välkommen!
med hej fr. Tant Kofta

7 kommentarer:

MiA sa...

Härliga garner och härliga rosor! Min Lykkefund blommar också i ett stort hav nu.. underbart men ack så kort.

MarieE sa...

Spännande! Blir något tillgängligt via web-kofferten? Trevlig helg / Marie

Saltflingan sa...

Det var fantastiskt på alla sätt och vis att hälsa på i växthuset i dag. Till och med regnet höll sig borta ;). Med hem kom en massa garn med framförallt massor av inspiration!

Catharinas Stick och Virk sa...

Hälsogarn låter intressant, vad menas? Är det helande garn?

Sockan o Vanten sa...

Tack för ett mysigt besök i växthuser och jag kommer gärna igen. Är nu full av ny energi till stickning med mina nya fina garner. Ha en bra sommar - Ulrika och dotter Sofia

Yoko sa...

Så vackert! Vill haaaaa...särskilt det cericerosa garnet!

Färgade med indigo och blev helt förälskad i färgning...

Anonym sa...

Åh, vad är det för fint garn på den nedre bilden vid den vackra randiga sjalen? Vad är det för blandning? Har du något kvar och säljer du i så fall till bloggbesökare?
// Marie