torsdag 12 juli 2012

Hit och dit....

Den här våren har inte varit lik någon annan på mitt arbete. Det har varit många bollar i luften och att saker att göra "Nu på direkten eller helst i förra veckan". Det har gjort att jag inte bloggat som jag brukar och heller inte svarat på alla fina och trevliga kommentarer. Ett tack till alla, det gläder mig så mycket. Jag tänker att till hösten blir allt bättre.
 Nu har jag haft semester i 4 dagar och börjar "tina upp lite"och vill jag visa något jag sysslar med just nu. "Hit och dit mössa" projektet fortskrider och till Syfestivalen i Borås sista helgen i september är det premiär för ett nytt stickhäfte med många olika mössor.
Här två baskrar och en lite pösig mössa med spetsstickad kant just nu går den under arbetsnamnet "Sockertoppen", den är stickad i en ljuvlig mohair, men skall även stickas i slät bomull för att få ett annat utseende. baskrarna är stickade i ett handspunnet blomsterängsgarn och i ett vålbergarn från Wålstedts.
Med hej fr. Tant Kofta

2 kommentarer:

Pixi sa...

Oh det syns att det är ett härligt garn, de vart jättefina!=)

Efwa - Medea sa...

Superfina! Vad kul att du ska till syfestivalen i Borås. Då får jag äntligen träffa dig på "riktigt". Jag ska jobba med föreningen Sticka på syfestivalen och hinner säkert hälsa på dig i din monter.