tisdag 27 mars 2012

Tre glada tjejer..

Eller Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin, här sitter de och stickar på varsin "3 räta och en avig" i just nämnda färger.
Från vänster Paulina - "Stickeri stickera", Camilla - "Ödlehopp och vänstersvängar" och Catarina "Catharinas krypin". Med den här bilden får de gestalta stämningen på Grötö, på topp med andra ord. Alla stickar och har det gott!
Jag har inte många bilder med mig hem, (eftersom jag under en dag slarvade bort min kamera) men hjärtat är fyllt av värme och energi. Vi fick skjuts ut till Grötö i öppen båt koffertarna och jag och för en skogstomte som jag är det verkligt exotisk, detta tack vare Madelens man. Vi, Madelene och jag har även delat säng under helgen med en stor tjock katt (Signe) emellan oss. (jag snarkade bara lite)
Tack till alla för en fin helg! 
Med hej från en som gillar aviga maskor bäst (hej hej Annicka som är likadan)  

8 kommentarer:

Tatiana sa...

Jätteglada fina tjejer!

Charlotte kaae sa...

Tak for sidst, jeg glæder mig så meget til at komme i gang med at designe i dit garn.

maja sa...

mysigt med stickerskor på rad. Önskar att jag kunde vara med på en stickhelg med likasinnade. Här i min närhet finns inget vad jag vet.

Anna sa...

Hej ja det var kul!

PetraO sa...

Jag blir så avundsjuk på alla som skriver och berättar om Grötö-helgen, nästa gång ska jag med!!!

Sockan o Vanten sa...

Tack för en toppen helg blev med både "3 räta & 1 avig" samt "raka rör" garn. Vill med även nästa år!

sinneskatten sa...

Hej Lotta!
Jag var på kurs med dig I Herrljunga i mitten av januari och började på en kofta.
Så nu vill jag bara säga att den är klar och jag är så nöööjd!"
Ett fantastiskt lätt sätt att sticka kofta på.
Tack för du delat med dig av det sättet.
Carina

Anonym sa...

Var så kul att träffa dig på Grötö, få gå på kurs och sticka bokstäver, och få "gräva" i dina koffertar. Har nu börjat på min första uppifrånochnerkofta. Underbart garn att sticka i! Hoppas på att få göra ett besök hos dig någon lördag!

Hej från (en annan) Lotta